dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Henrichs, Dr, H. | |
dc.contributor.author | Oene, M.A. van | |
dc.date.accessioned | 2009-09-29T17:00:37Z | |
dc.date.available | 2009-09-29 | |
dc.date.available | 2009-09-29T17:00:37Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3565 | |
dc.description.abstract | Verkenning van de receptie van het cultureel erfgoed Vincent van Gogh (1853-1890) in Nederland en het belang van authenticiteit in de (historisch) museale context. Er is een verschuiving waarneembaar van tentoonstellingen in het kunstmuseum naar herinneringsmanifestaties in nieuwe vormen en contexten. Het kunstwerk maakt steeds meer plaats voor de beleving en authenticiteit lijkt steeds minder belangrijk. Het onderzoek culmineert in een aanbeveling aan het nieuw op te richten Nationaal Historisch Museum met betrekking tot het erfgoed van Vincent van Gogh. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 963072 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Vincent: van museum naar bioscoopzaal. Van Gogh in de herinneringscultuur in Nederland | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Vincent van Gogh, cultureel erfgoed, authenticiteit | |
dc.subject.courseuu | Cultureel Erfgoed | |