dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vuyk, C.M. | |
dc.contributor.author | Molenkamp, I.B. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T17:02:23Z | |
dc.date.available | 2018-10-05T17:02:23Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35654 | |
dc.description.abstract | Digitale crowdfunding is sinds 2009 in opkomst en de groei is nog niet gestopt. Reward based platforms, zoals Kickstarter, Patreon en Voordekunst worden breed gebruikt door de culturele sector. Deze ontwikkeling heeft ook aangezet tot wetenschappelijk onderzoek, onder meer naar de relaties van kunstenaars met de markt, de overheid en hun publiek of fans. Crowdfunding grijpt in op de bestaande mate van vrijheid of afhankelijkheid in die relaties en zo rijst de vraag of crowdfunding ook de autonomie van de kunstenaar beïnvloedt. In deze scriptie wordt daarom gekeken naar de mogelijkheid tot politieke, financiële en esthetische autonomie van kunstenaars op crowdfunding. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 245955 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Crowdfunding voor kunstenaars: De (on)mogelijkheden voor kunstzinnige autonomie op crowdfundingplatforms | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | crowdfunding; autonomie; culturele sector | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |