Handboekjes in de vroegmoderne periode Kennis binnen handbereik
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Stronks, Prof. Dr. E. | |
dc.contributor.author | Talboom, L.L.M. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T17:02:22Z | |
dc.date.available | 2018-10-05T17:02:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35621 | |
dc.description.abstract | In dit eindwerkstuk wilde ik speciaal een bepaald type kennis onderzoeken: hoe werd dat type kennis in de Republiek via gedrukte media, en meer specifiek via ‘ how to’ books (ook wel handboeken), aan de verschillende lezersgroepen overgedragen? Zoals Burke ingaat op verschillende soorten kennis, zo was ik vooral, in navolging van Smith, geïnteresseerd in kennis zoals die zichtbaar is in handleidingen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4852115 | |
dc.format.mimetype | application/zip | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Handboekjes in de vroegmoderne periode Kennis binnen handbereik | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur (deeltijd) |