dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pafort-Overduin, Clara | |
dc.contributor.author | Tonk, G.W.G.M. | |
dc.date.accessioned | 2020-04-10T18:00:21Z | |
dc.date.available | 2020-04-10T18:00:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35615 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt onderzocht op welke manier de video game wereld genaamd de Oasis is verweven in de narratieve structuur van de film Ready Player One. Aan de hand van de neo-formalistische benadering van Kristin Thompson en de theorie omtrent video game logic van Thomas Elsaesser en Warren Buckland wordt gepoogd de functie van deze wereld in kaart te brengen. Hieruit blijkt dat de wijze waarop progressie en vertraging worden toegepast onderhevig is aan de relatie tussen de doelen van de personages en de twee werelden die in de film een samenspel vormen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 23737 | |
dc.format.extent | 30960 | |
dc.format.extent | 1040363 | |
dc.format.mimetype | application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet | |
dc.format.mimetype | application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het ei van Columbus ligt in een oase | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | neo-formalistisch, video game logic, vertraging, progressie, delay, progression, roughened form, stairstep construction, bound motive, free motive, virtual reality, film, game, cinemetrics | |
dc.subject.courseuu | Media en cultuur | |