Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPafort-Overduin, Clara
dc.contributor.authorTonk, G.W.G.M.
dc.date.accessioned2020-04-10T18:00:21Z
dc.date.available2020-04-10T18:00:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35615
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt onderzocht op welke manier de video game wereld genaamd de Oasis is verweven in de narratieve structuur van de film Ready Player One. Aan de hand van de neo-formalistische benadering van Kristin Thompson en de theorie omtrent video game logic van Thomas Elsaesser en Warren Buckland wordt gepoogd de functie van deze wereld in kaart te brengen. Hieruit blijkt dat de wijze waarop progressie en vertraging worden toegepast onderhevig is aan de relatie tussen de doelen van de personages en de twee werelden die in de film een samenspel vormen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent23737
dc.format.extent30960
dc.format.extent1040363
dc.format.mimetypeapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
dc.format.mimetypeapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet ei van Columbus ligt in een oase
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsneo-formalistisch, video game logic, vertraging, progressie, delay, progression, roughened form, stairstep construction, bound motive, free motive, virtual reality, film, game, cinemetrics
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record