dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Broersen, J.M. | |
dc.contributor.author | Meer, H.D. van der | |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T18:00:37Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T18:00:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35589 | |
dc.description.abstract | Door de ontwikkelingen in de computercreativiteit is ons begrip van creativiteit veranderd. Hierdoor moet er kritisch gekeken worden naar de definitie van creativiteit en komt de vraag op of en hoe de definitie moet worden aangepast. Hiervoor moet er worden gekeken naar de ontwikkelingen in de kunstmatige creativiteit, naar de huidige en de meer vooruitstrevende definities, naar theorieën over definities en naar hoe computers zich verhouden tot creativiteit vanuit een filosofische benadering. Bij deze analyse en beschouwing komen er problemen boven die een denkfout laten zien, welke opgelost kan worden door een vernieuwende kijk op taal en betekenis aan te nemen uit het werk van de filosoof Wittgenstein. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 66340 | |
dc.format.mimetype | application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Creativiteit, Computers en Definities
Een kritische analyse en een opzet naar een betekenisvol discours | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Kunstmatige creativiteit, definities, computercreativiteit, betekenis, Wittgenstein, language game, waardeoordelen, machine learning, concepten, zoekruimtes | |
dc.subject.courseuu | Kunstmatige Intelligentie | |