Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, Hestia
dc.contributor.authorZoon, A.M.M.M.
dc.date.accessioned2020-03-18T19:00:24Z
dc.date.available2020-03-18T19:00:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35398
dc.description.abstractVisualisaties van klimaatverandering zin veelal apocalyptisch en mondiaal van aard, ondanks het feit dat in literatuur over klimaatverandering en klimaatkunst gesteld wordt dat dat soort afbeeldingen angst oproepen bij de toeschouwer en hem of haar afschrikt en verlamt in plaats van inspireert en motiveert om actie te ondernemen tegen klimaatverandering. Verschillende wetenschappers pleiten daarom voor het gebruik van positieve, inspirerende en lokale beelden om klimaatverandering effectiever te communiceren. De vraag is of deze verandering ook te zien is in klimaatkunst. Deze thesis onderzoekt daarom of en zo ja, hoe, het karakter van klimaatkunst de afgelopen tien jaar veranderd is op basis van twee tentoonstellingen, namelijk: Weather Report: Art and Climate Change (2007) en Indicators: Artists on Climate Change (2018). Hierbij wordt gekeken naar de thema's het versterkte broeikaseffect, overstromingen en de bedreiging van planten- en diersoorten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent0
dc.format.mimetypeinode/x-empty
dc.language.isonl
dc.titleHet karakter van klimaatkunst en de ontwikkeling daarvan in de afgelopen tien jaar op basis van de tentoonstellingen Weather Report: Art and Climate Change (2007) en Indicators: Artists on Climate Change (2018) over klimaatverandering.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshedendaagse kunst, klimaatverandering, klimaatkunst, weather report, indicators, activisme
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record