Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWijntuin, P.G.E.
dc.contributor.advisorWinnubst, M.H.
dc.contributor.authorJansen, M.A.
dc.date.accessioned2020-02-20T19:07:07Z
dc.date.available2020-02-20T19:07:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35326
dc.description.abstractDe hoofdvraag van dit scriptieonderzoek luidt: hoe ervarenbetrokken werkmatchers invloed op hun motivatie door de nieuwe werkwijze inhet kader van onderzoek 'Weten wat werkt'?Door middel van kwalitatief onderzoek, waarbij interviews zijn afgenomen,is een antwoord gezocht op deze vraag.Aan de hand van de resultaten is geconcludeerd dat betrokken werkmatchersde nieuwe werkwijze als positief ervaren met betrekking tot hun motivatie.Dit komt voornamelijk door het gevoel van autonomie, de uitdaging,samenwerking en ruimte die ze krijgen. Hierdoor hebben de betrokkenwerkmatchers een groter werkplezier dan reguliere werkmatchers. Daarnaastwordt geconcludeerd dat de betrokken werkmatchers leren en ontwikkelen,vrijheid en een goede teamsfeer belangrijk vinden aan de nieuwe werkwijze.Het leren en ontwikkelen wordt ook door de leidinggevenden als belangrijkuitgangspunt in de nieuwe werkwijze gezien, om zo als organisatie in eenveranderde samenleving, met een veranderde doelgroep, te kunnen blijvenmeebewegen. Daarbij is de leidinggevende geen ‘baas’ meer, maar heeft deleidinggevende meer een coachende rol.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe nieuwe werkwijze van de werkmatchers: is dit een match?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPublic service, motivation, organizational learning, learningability, job satisfaction, qualitative research
dc.subject.courseuuCommunicatie, beleid en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record