Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSmit, M.J.
dc.contributor.authorWillems, J.
dc.date.accessioned2020-02-20T19:06:04Z
dc.date.available2020-02-20T19:06:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35214
dc.description.abstractRuimtelijke processen van kennisuitwisseling en startup-formatie spelen een cruciale rol bij innovatie als motor van economische groei. De huidige praktijk van innovatie meten kent echter aanzienlijke beperkingen die met name van invloed zijn op de kleinste bedrijven zoals startups. Dit onderzoek maakt gebruik van een relatief nieuwe en nog weinig toegepaste benadering in de economische geografie om innovatieve activiteiten van startups te ramen op basis van websiteteksten en bedrijfsgegevens. De procedure heeft geresulteerd in een dataset die is gebruikt voor ruimtelijke economische analyse. Doormiddel van een gerichte steekproef is de samenstelling en kwaliteit van de resultaten gecontroleerd. Met zowel het valideren van de methode als het analyseren van de resultaten op micro-schaalniveau, komt deze studie tegemoet aan de uitdaging zoals geagendeerd door bibliografisch onderzoek over het ondernemende ecosysteem.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe Online Geografie van Innovatieve Startups
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordswebscraping, automatische classificatie, topsectoren, innovatie, ondernemerschap, ondernemend ecosysteem, micro-geografie, startups, bedrijfslocatie
dc.subject.courseuuUrban Geography


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record