Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWerning, S.
dc.contributor.authorRijt, T.A.H. van
dc.date.accessioned2020-02-20T19:05:11Z
dc.date.available2020-02-20T19:05:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35091
dc.description.abstractDit bacheloreindwerkstuk is een case study van PewDiePie als online persona(e). In dit onderzoek wordt de interactie tussen de public self, public private self en transgressive intimate self van PewDiePie’s personae belicht. PewDiePie is de meest geabonneerde YouTuber op het platform. Eerder onderzoek heeft al bekeken hoe hij dit succes heeft behaald. Hieruit is gebleken dat de performance van jezelf een belangrijk aspect is in zijn succes. Het doel van dit onderzoek is erachter te komen hoe PewDiePie deze personae creëert en hoe hij ze inzet. Door gebruik te maken van intercommunication en augmented communication wordt onderzocht hoe PewDiePie deze personae communiceert naar zijn micropubliek in een veranderend medialandschap en hoe dat bijdraagt aan zijn succes. Kritische (zelf)reflectie en ambivalentie spelen een grote rol in het vormen en interessant houden van PewDiePie als persona(e).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleMijn naam is PewDiePie Een content analyse van de performance van PewDiePie als een online personae
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPewDiePie; Persona; Performance van jezelf; Intercommunication; Augmented communication; Micropubliek.
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record