Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRijt, B.A.M. van de
dc.contributor.authorZon, N.M. van
dc.contributor.authorLynden, L.V.E. van
dc.date.accessioned2020-02-20T19:03:28Z
dc.date.available2020-02-20T19:03:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34836
dc.description.abstractEr is onderzoek gedaan naar het verschil tussen jongens en meisjes in voorbereidende rekenvaardigheid bij kleuters. De UGT-3 is afgenomen bij 1301 kinderen en de gemiddelde scoren zijn met elkaar vergeleken. Middels een ANCOVA konden de scores binnen de vier componenten van voorbereidende rekenvaardigheid vergeleken worden: Piagetiaanse Voorwaarden, Telvaardigheid, Schatvaardigheid en Meetvaardigheid. Uit de resultaten kwam naar voren dat jongens hoger scoren op schatvaardigheid dan meisjes. Op de overige componenten waren de gemiddelde scores gelijk. Echter, het verschil op schatvaardigheid is te verwaarlozen, vanwege de grote steekproef die is gebruikt in het onderzoek (n=1301).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleHet Verschil tussen Jongens en Meisjes in Voorbereidende Rekenvaardigheid bij Kleuters
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVoorbereidende rekenvaardigheid, jongens, meisjes, UGT-3,
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record