Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBurke, D.
dc.contributor.advisorBreeman, L.
dc.contributor.authorTalen, L.R.
dc.date.accessioned2020-02-20T19:03:24Z
dc.date.available2020-02-20T19:03:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34824
dc.description.abstractSymptomen van Autisme Spectrum Disorder (ASS) zijn moeilijk te herkennen bij kinderen. Als symptomen van ASS niet worden herkend, is het onwaarschijnlijk dat het diagnostische proces wordt gestart. Dit kan leiden tot een gemiste diagnose en, op zijn beurt, negatieve langetermijnresultaten. Dit onderzoek heeft als doel na te gaan of de sekse van het kind of de werkervaring van de hulpverlener van invloed is op de herkenning van ASS bij kinderen en of er een interactie-effect is tussen de sekse van het kind en de werkervaring van de hulpverlener die het vermogen om ASS te herkennen beïnvloedt. De participanten (N = 431) evalueerden een reeks vignetten die kinderen beschrijven met symptomen van ASS. De resultaten indiceren dat de sekse van het kind en de werkervaring van de hulpverlener geen invloed heeft op de herkenning van ASS. Ook is er geen interactie-effect tussen de sekse van het kind en de werkervaring van de hulpverlener. Er moet meer aandacht worden besteed aan het alert maken van hulpverleners op symptomen van ASS bij kinderen. Uitgebreider onderzoek naar sekseverschillen bij ASS is nodig.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe Invloed van Sekse van het Kind en Werkervaring van de Hulpverlener op de Herkenning van ASS
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGeestelijke gezondheidsproblemen; ASS; Kinderen; Sekse; Werkervaring; Hulpverlener; Herkenning
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record