Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.authorPietersma, J.M.
dc.date.accessioned2020-02-20T19:02:18Z
dc.date.available2020-02-20T19:02:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34718
dc.description.abstractHet doel van deze studie was inzicht te verkrijgen in de perspectieven van het Afar-volk in Ethiopië op sociaal-emotioneel leren, en in de toepasbaarheid van het Sociaal-Emotioneel Leren (SEL) programma van Edukans in dit gebied. Veel kinderen in Afar gaan niet naar school, en er bestaan veel culturele problemen betreffende sociaal-emotioneel gedrag. In totaal zijn 10 basisschoolleerlingen, 3 ouders, 14 basisschoolleerkrachten en 1 basisschooldirecteur geïnterviewd, door middel van diepte-interviews. Er is een kwalitatieve analyse gedaan. Resultaten laten zien dat de Afar cultuur unieke normen en gebruiken kent. De Afar hechten de meeste waarde aan sociale vaardigheden, emoties worden liever niet geuit. De verscheidenheid aan vaardigheden die zij waarderen past bij Westerse modellen met betrekking tot sociaal-emotioneel leren. De perspectieven van de Afar op SEL passen echter het meest bij een collectivistische cultuur. Het SEL programma wordt gewaardeerd in Afar. Daarom is het belangrijk dat het SEL programma is aangepast aan cultureel gevoelige normen en aan de verschillende leefstijlen in Afar.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoen
dc.titlePerspectives of Students, Parents, and Teachers on Social-Emotional Learning in Afar, Ethiopia
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAfar; sociaal-emotioneel leren; culturele sensitiviteit
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record