Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBerkel, R. van
dc.contributor.authorVreeburg, M.N.
dc.date.accessioned2009-09-18T17:02:01Z
dc.date.available2009-09-18
dc.date.available2009-09-18T17:02:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3470
dc.description.abstractCommitment ten opzichte van de organisatie - de betrokkenheid bij, loyaliteit ten opzichte van en identificatie met de organisatie – heeft een positieve invloed op de werkprestatie van medewerkers. In dit onderzoek is gekeken naar de factoren die dit commitment beïnvloeden bij een organisatie waarbij de diensten op locatie van de klant worden geleverd. Hierdoor zijn medewerkers nauwelijks op het hoofdkantoor aanwezig. De vraag is in hoeverre medewerkers zich committeren aan de organisatie, aan de klant of aan hun professie (fysiotherapie). Uit het onderzoek blijkt dat de verschillende vormen van commitment niet ten koste van elkaar gaan. Sterker nog, professional- en klant commitment hangen positief samen met organisatie commitment. Daarnaast blijkt dat de tevredenheid van medewerkers over de personeelsactiviteiten en de ''prestaties, waardering en groei'' positief samenhangt met de organisatie commitment.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent891030 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title''We gaan commitment managen''  .....maar hoe? Onderzoek naar factoren die organisatie commitment positief beïnvloeden bij H&C Health Promotion 
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsorganisatie commitment, or
dc.subject.keywordsklant commitment, or
dc.subject.keywordsprofessional commitment, or
dc.subject.keywordsbetrokkenheid, or
dc.subject.keywordstevredenheid
dc.subject.courseuuStrategisch Human Resource Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record