Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.advisorSchaik, S. van
dc.contributor.authorDijk, J.N. van
dc.date.accessioned2020-02-20T19:02:03Z
dc.date.available2020-02-20T19:02:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34678
dc.description.abstractAbstract 27% of the Ethiopian youth who live in rural areas are unemployed. The high youth unemployment rate can be explained by the lack of life- and hard skills youth need to access the labour market (Oviawe, Uwameiye, & Uddin, 2017). Edukans developed a Life Skills training (LST) for TVET (Technical and Vocational Education and Training) trainees who follow a short-term training. The purpose of this research was to gain more insight in the perceptions, outcome expectations and perceived outcomes of the users. In total 10 graduates, 5 trainees and 3 employers were interviewd in Dessie, Ethiopia. The interviews were analysed by the qualitative method of Baarda, De Goede, & Teunissen (2013). The results indicate that all respondents agreed that the training duration is too short. Trainees and graduates consider LST as instructive and think it is important for their future perspective. For the further alignment of the training, it is recommended to extend the training duration, start with LST from elementary level and to include two topics: Sexual Reproductive Health (SRH) for females only and entrepreneurship to stimulate self-employment in Ethiopia. Samenvatting 27% van de jongeren die op het platteland in Ethiopië wonen is werkloos. Het hoge werkeloosheidspercentage kan verklaard worden door het gebrek aan leef- en technische vaardigheden die nodig zijn op de arbeidsmarkt (Oviawe, Uwameiye, & Uddin, 2017). Edukans heeft een levensvaardigheden training ontwikkeld voor studenten die een korte training op de TVET volgen om de vaardigheden te leren die zij nodig hebben op de arbeidsmarkt. Het doel van dit onderzoek was om meer inzicht te verkrijgen in de percepties, uitkomstverwachtingen en waargenomen uitkomsten van de gebruikers. In totaal zijn 10 afgestudeerden, 5 studenten en 3 werkgevers geïnterviewd in Dessie, Ethiopië. De interviews zijn geanalyseerd aan de hand van de kwalitatieve methode van Baarda, De Goede, & Teunissen (2013). De resultaten laten zien dat alle respondenten het met elkaar eens zijn dat de trainingsduur te kort is. De studenten en afgestudeerden beschouwen de training als leerzaam en vinden dat het belangrijk is voor hun toekomstperspectief. Voor de verdere doorontwikkeling van de training is het aanbevolen om de trainingsduur te verlengen, LST aan te bieden op basisscholen en om twee onderwerpen toe te voegen: seksuele gezondheid voor vrouwen en ondernemerschap om zelfstandig ondernemerschap te stimuleren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoen
dc.titleThe Further Alignment of Life Skills Training at TVET’s in Amhara region
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsjeugdwerkeloosheid, levensvaardigheden training, Edukans, Ethiopia
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record