Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSlobbe, M. van
dc.contributor.authorSavenije, R.E.
dc.date.accessioned2009-09-18T17:01:27Z
dc.date.available2009-09-18
dc.date.available2009-09-18T17:01:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3458
dc.description.abstractEen sociaalinterpretatief kwalitatief onderzoek naar de betekenisgeving aan leiderschap bij de afdelingen Corporate Affairs en Bagage van Schiphol Group gedurende een onzekere en dynamische periode (februari-juli 2009). Na de komst van de nieuwe CEO de heer Nijhuis, hebben er een aantal veranderingen bij Schiphol Group plaatsgevonden. De directie van Schiphol Group kondigde eind januari een geplande cultuurverandering aan. Zo was er sprake van een herijkte strategie: Schiphol Group moest Lean & Mean worden. Een eerste stap hierin was een reorganisatie: een afname vanm 10 tot 25% in het personeel van Schiphol Group. Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag welke betekenis medewerkers van twee afdelingen (een staf- en een lijnafdeling) geven aan leiderschap gedurende deze onzekere en dynamische periode (februari-juli 2009).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1484553 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTravelling through culture Onderzoek naar betekenisgeving aan leiderschap bij Schiphol Group
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscultuurverandering, reorganisatie, leiderschap, communicatie, historie
dc.subject.courseuuOrganisaties, Verandering en Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record