Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaardenburg, Maikel
dc.contributor.authorVedder, T.J.M.
dc.date.accessioned2020-01-06T18:00:39Z
dc.date.available2020-01-06T18:00:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34426
dc.description.abstractDit onderzoek ziet vier factoren die van belang zijn voor het beginsel van cultuur in een startup. Als eerste zijn dit de oprichters, die een eerste kan hebben in het formuleren van de doelen van de organisatie. Deze organisatiedoelen en de missie die deze doelen uit zijn de tweede factor. De derde factor zijn de individuen die een overeenkomstige subjectieve opvatting hebben over de organisatie. Deze opvattingen uiten zich in het vormen van een team, waarin leden van de organisatie de kans krijgen om een vertrouwensband op te bouwen met elkaar. Deze vertrouwensband zorgt voor de uiting van cultuur in de vorm van wendbaarheid. Doordat individuen bereid zijn zich om hun opvattingen te synchroniseren met die van de organisatie, ontstaat de mogelijkheid om met grote snelheid beslissingen te consolideren en implementeren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1477143
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOrganisatiecultuur in de kinderschoenen: Een kwalitatief onderzoek naar de invloed van het deelnemen aan een acceleratieprogramma op de vorming van cultuur in startups
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsorganisational culture, organisatiecultuur, startup culture, startupcultuur, acceleratieprogramma, incubator, accelerator
dc.subject.courseuuOrganisaties, verandering en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record