Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGeertman, S.C.M.
dc.contributor.authorDonkers, E.M.C.
dc.date.accessioned2019-10-23T17:00:29Z
dc.date.available2019-10-23T17:00:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34330
dc.description.abstractIn deze thesis is een theoretisch onderzoek uitgevoerd naar de betekenis en kenmerken van participatie en participatieprocessen in de ruimtelijke ordening. Op basis van exportinterviews, voorbeeldprojecten en de q-methodologie zijn de onderzoeksdata verkregen waarmee inzicht verkregen werd in de ervaringen van experts en burgers bij reeds voltooide participatieprocessen. Door de ex-post evaluatie kan geleerd worden van fouten in het verleden opdat toekomstige participatieprocessen verbeterd kunnen worden. Zeker nu het belang daarvan verder lijkt toe te nemen door de invoering van de Omgevingswet in 2021. Middels een analyse van de onderzoeksresultaten kunnen er lessen getrokken worden uit de evaluatie van burgerparticipatie in het kader van de participatie ambities uit de Omgevingswet.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent740052
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleParticipEASY? Lessen uit een evaluatie van participatieprocessen voor een beter proces in het kader van de Omgevingswet
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsEvaluatie, participatieproces, burgerparticipatie, gebiedsontwikkeling, Omgevingswet, succes- en faalfactoren, q-methodologie
dc.subject.courseuuSpatial Planning


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record