dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jas, Eric | |
dc.contributor.author | Joosse, G.H. | |
dc.date.accessioned | 2009-09-17T17:01:56Z | |
dc.date.available | 2009-09-17 | |
dc.date.available | 2009-09-17T17:01:56Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3409 | |
dc.description.abstract | De verhouding tussen kunstenaarschap en ondernemerschap is gecompliceerd. Ensembles en orkesten willen meer publiek trekken en gedragen zich inventief en marktgericht. Tegelijkertijd vrezen kunstenaars voor een bedrijfsmatige aanpak van hun beroep. De tegenstrijdige opvattingen wortelen wellicht in de levens van musici en muziekfilosofische theorieën uit het verleden. In deze scriptie wordt gezocht naar een antwoord op de volgende vraag: zijn er muziekhistorische gronden voor de ambivalente verhouding tussen kunstenaarschap en ondernemerschap? Zo ja, welke? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 202615 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Musici en ondernemerschap: een ontdekkingsreis door de muziekgeschiedenis | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | ondernemerschap, musicus, kunstenaarschap, muziekgeschiedenis, artistieke vrijheid, cultureel ondernemerschap, muziekfilosofie | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |