Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJas, Eric
dc.contributor.authorJoosse, G.H.
dc.date.accessioned2009-09-17T17:01:56Z
dc.date.available2009-09-17
dc.date.available2009-09-17T17:01:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3409
dc.description.abstractDe verhouding tussen kunstenaarschap en ondernemerschap is gecompliceerd. Ensembles en orkesten willen meer publiek trekken en gedragen zich inventief en marktgericht. Tegelijkertijd vrezen kunstenaars voor een bedrijfsmatige aanpak van hun beroep. De tegenstrijdige opvattingen wortelen wellicht in de levens van musici en muziekfilosofische theorieën uit het verleden. In deze scriptie wordt gezocht naar een antwoord op de volgende vraag: zijn er muziekhistorische gronden voor de ambivalente verhouding tussen kunstenaarschap en ondernemerschap? Zo ja, welke?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent202615 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMusici en ondernemerschap: een ontdekkingsreis door de muziekgeschiedenis
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsondernemerschap, musicus, kunstenaarschap, muziekgeschiedenis, artistieke vrijheid, cultureel ondernemerschap, muziekfilosofie
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record