Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWijnen, F.N.K.
dc.contributor.authorKatoele, I.H.
dc.date.accessioned2009-09-17T17:01:12Z
dc.date.available2009-09-17
dc.date.available2009-09-17T17:01:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3399
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt geprobeerd antwoord te krijgen op de vraag of kinderen met Specific Language Impairment (SLI kinderen) van normale controlekinderen (NC kinderen) verschillen in hun benoemvaardigheid van woorden en in de onderliggende cognitieve processen, zoals het fonologische geheugen en de auditieve aandacht. De verwachting hierbij is dat SLI en NC kinderen inderdaad van elkaar verschillen op verschillende aspecten. Met behulp van linguïstische en neuropsychologische variabelen wordt getracht een antwoord te formuleren op de hoofdvraag van dit onderzoek. Het gaat om variabelen die verschillende onderdelen van de woordvinding en aspecten van de cognitieve processen meten. Uit de resultaten blijkt dat de onderzochte SLI en NC kinderen inderdaad op bepaalde variabelen significant van elkaar verschillen. De conclusie is dan ook dat een subgroep SLI kinderen op bepaalde aspecten van de woordvinding meer moeite heeft dan de NC kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent574277 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWoorden schieten tekort: een onderzoek naar de relatie tussen aandacht, geheugen en woordvinding bij SLI kinderen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSLI, aandacht, geheugen, woordvinding
dc.subject.courseuuTaal en Spraak: verwerking en stoornissen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record