Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBoersma, L.
dc.contributor.authorVaessen, N.
dc.date.accessioned2019-09-03T17:00:59Z
dc.date.available2019-09-03T17:00:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33845
dc.description.abstractIn deze thesis wordt antwoord gegeven op de vraag: Op welke wijzen refereren hedendaagse Indonesische kunstenaars, die hun werk in de afgelopen tien jaar in Nederland en België hebben tentoongesteld, aan de koloniale geschiedenis van hun land? Dit onderzoek analyseert het werk van eigentijdse maatschappelijk geëngageerde Indonesische kunstenaars waarin aan de hand van verschillende thema’s op het koloniale verleden wordt gereflecteerd. Hierbij worden de volgende tentoonstellingen besproken: ‘Beyond the Dutch’ (Centraal Museum Utrecht, 2009), ‘Rethinking HOME’ (Stichting Nieuw Dakota Amsterdam, 2016), ‘Power and Other Things’ (Paleis voor Schone Kunsten Brussel, 2017) en ‘Pressing Matters’ (Framer Framed Amsterdam, 2018). Deze tentoonstellingen werden samengesteld door zowel Nederlandse als Indonesische curatoren en onderzochten de relatie tussen Nederland en Indonesië, waarbij vooral aandacht was voor het gemeenschappelijke (koloniale) verleden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8985300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe weerspiegeling van een onbesproken geschiedenis. Het koloniale verleden verbeeld in hedendaagse Indonesische kunst.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIndonesische hedendaagse kunst, koloniale geschiedenis, Indonesië
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record