Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.authorOs, M. van
dc.contributor.authorVelsen, L.C.M. van
dc.contributor.authorSpigt, F.J.T.M.
dc.contributor.authorWassink, D.
dc.date.accessioned2018-10-03T17:01:18Z
dc.date.available2018-10-03T17:01:18Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33766
dc.description.abstractEr is veel onderzoek gedaan over de vraag of het ontbijt belangrijk is en hoe een gezond ontbijt eruit moet zien. Deze studie onderzocht de routines en de beleving van het ontbijt van kinderen en hoe dit zich uitte in hun ontbijtgedrag. Het doel van dit onderzoek was om inzicht te krijgen in het ontbijtgedrag van kinderen in het basisonderwijs, van de leeftijd van acht tot twaalf. De participanten waren twintig kinderen en vier leraren van twee basisscholen in Nederland. De meeste kinderen ontbijten elke ochtend en een grote meerderheid heeft brood als ontbijt. Meer dan de helft van de kinderen heeft gezegd dat het ontbijt belangrijk voor hen is. De ouders zeiden ook dat ze het belangrijk vinden dat hun kind elke ochtend ontbijt. De scholen hebben geen ontbijt gerelateerde onderwerpen in het schoolprogramma. Toekomstig onderzoek kan gekoppeld worden aan bepaalde interventies zoals de Gezonde school van de GGD. Daarbij is het interessant om te kijken naar de verschillen in ontbijtgewoonten tussen dorpse en stadse kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent362878
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOntbijtgedrag van basisschoolkinderen De ontbijtroutines en –beleving van basisschoolkinderen in de leeftijd van 8 tot en met 12 jaar.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsschoolgaande kinderen; ontbijt; routines; beleving; waardering
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record