Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan den Ende, D.L.
dc.contributor.authorHagen, N.
dc.date.accessioned2019-08-27T17:00:46Z
dc.date.available2019-08-27T17:00:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33695
dc.description.abstractCo-auteurs: Friederich, C. C., & Versluijs, R. O. De Nederlandse transportsector kampt met twee steeds groter wordende problemen: enerzijds groeit het aantal vervoersbewegingen per dag, anderzijds is er een duurzaamheidstransitie gaande, waar ook van de transportsector verwacht wordt dat ze haar steentje bijdraagt. Een van de oplossingen die genoemd wordt is het gebruik van autonoom rijden: zelfstandig rijdende voertuigen, die ervoor zouden moeten zorgen dat men zuiniger, veiliger en efficiënter rijdt. In deze interdisciplinaire studie is onderzocht welke effecten de introductie van de zelfrijdende auto zou hebben op Nederland. Deze vraag is beantwoord vanuit de disciplines mediawetenschappen, innovatiewetenschappen en milieuwetenschappen. De studie concludeert dat de zelfrijdende auto inderdaad bovengenoemde effecten kan hebben, maar dat dit afhankelijk is van de toepassingen die de auto heeft. Verder wordt verwacht dat het op grote schaal implementeren van deze technologie niet op korte termijn gerealiseerd kan worden door de vele sociale -en technische barrières die met deze innovatie gepaard gaan.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent851608
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleStilstaan bij Autonoom Rijden: Een interdisciplinaire studie naar de rol van de zelfrijdende auto in Nederland
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMilieuwetenschappen; Mediawetenschappen; Innovatiewetenschappen; Autonoom rijden; ethiek; mobiliteit; duurzaamheid; interdisciplinair
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record