Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorArts, W.
dc.contributor.authorVerheijden, E.P.M.
dc.date.accessioned2018-10-02T17:02:02Z
dc.date.available2018-10-02T17:02:02Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33444
dc.description.abstractDe overgang van school naar werk levert voor jongeren met een beperking verschillende problemen op. De twee voornaamste problemen in deze overgang zijn ondersteuning die niet aansluit en een negatieve beeldvorming vanuit de arbeidsmarkt. In dit onderzoek is onderzocht hoe jongeren met een beperking de ondersteuning tijdens de overgang van school naar werk ervaren en welk beeld jongeren hebben van werk. Er is literatuuronderzoek en kwalitatief onderzoek uitgevoerd. Het kwalitatief onderzoek bestond uit interviews met 14 respondenten, in de vorm van individuele interviews en een focusgroep interview. Hieruit bleek dat jongeren meer ondersteuning van hun sociale omgeving ervaren dan van onderwijs- en arbeidsinstanties. Daarnaast geven ze aan met het ontvangen van de Wajonguitkering nooit méér te zullen verdienen dan met betaald werk. Zij denken dat zij een ‘Wajong-stempel’ hebben waardoor werknemers hen niet aannemen. Jongeren hebben hun toekomstdromen vaak los moeten laten door hun beperking. Zij geven aan ondersteuning nodig te hebben van mensen die niet alleen kijken naar de mogelijkheden, maar ook realistisch zijn over de onmogelijkheden van jongeren met een beperking.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent729550
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe overgang van school naar werk voor jongeren met een beperking
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJongeren met een beperking; Participatiewet; Overgang van school naar werk; Wajong-uitkering; Ondersteuning; Beeldvorming; Arbeidsmarkt; Onderwijs
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record