Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJonquière, F.J.
dc.contributor.authorSchrijver, L.C.
dc.date.accessioned2019-08-02T17:01:13Z
dc.date.available2019-08-02T17:01:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33160
dc.description.abstractIn dit onderzoek is geanalyseerd hoe in de serie American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace engagement wordt opgewekt voor het personage Andrew Cunanan. Dit is gedaan aan de hand van de structure of sympathy van Murray Smith en de drie niveau’s die daarmee verbonden zijn: recogntion, alignment, en allegiance. Ten eerste wordt de constructie van de personages besproken (recognition), en welke invloed de non-fictieve aard van het verhaal heeft op de totstandkoming van deze constructie. Ten tweede is er de mate van toegang die de serie geeft tot het personage van Cunanan (alignment). Dit komt tot stand op twee niveaus’s: cinematografie en narratief. Op cinematografische niveau wordt er vooral gelet op focalisatie en point of view shots. Op narratief niveau wordt er gelet op subjective access en de motivatie achter Cunanans daden. Ten derde wordt er aandacht besteed aan de morele evaluatie van Cunanan door de kijker (allegiance) in contrast met andere groepen op de morele structuur, zoals de FBI.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1538283
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleSympathie voor een moordenaar?! Sympathie voor crimineel Andrew Cunanan in de miniserie The Assassination of Gianni Versace
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsStructure of Sympathy, recognition, alignment, allegiance, focalisation, The Assassination of Gianni Versace
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record