Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSalemink, E.
dc.contributor.authorBel-Elkatib, H.
dc.contributor.authorBerkhli, H.
dc.date.accessioned2009-09-11T17:00:12Z
dc.date.available2009-09-11
dc.date.available2009-09-11T17:00:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3313
dc.description.abstractIn dit onderzoek werd gekeken of studenten die hoog scoorden op angst, een negatieve interpretatiebias hadden met betrekking tot indirecte en meer directe tests dan laagangstige studenten. Bij de indirecte test werd de interpretatiebias gemeten aan de hand van de grootte van de amplitude van de oogknipreflex, door middel van een inbeeldingstaak waar woorden auditief zijn aangeboden. Bij de directe test werden interpretaties gemeten met de herkenningstaak. Ook werd er gekeken of er een positieve correlatie was tussen de indirecte en meer directe test. Er waren voor dit onderzoek 63 studenten geselecteerd aan de hand van de Zelfbeoordelings vragenlijst (ZBV). Er is niet aangetoond dat studenten die hoogangstig waren een grotere amplitude hadden van hun oogknipreflex dan laagangstige studenten bij ambigue en negatieve stimuli. Tevens is er ook geen correlatie gevonden tussen de indirecte test en meer directe test. Ondanks dat beide hypotheses zijn verworpen biedt dit onderzoek wel enige aanknopingspunten om dit onderwerp van de oogknipreflex verder uit te diepen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent255435 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDirecte en indirecte manier van meten van de interpretatiebias bij hoog en laagangstige studenten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuKlinische psychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record