Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGroot Nibbelink, Liesbeth
dc.contributor.authorKorver, E.W.
dc.date.accessioned2019-08-02T17:00:51Z
dc.date.available2019-08-02T17:00:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33070
dc.description.abstractIn dit bachelor eindwerkstuk wordt onderzoek gedaan naar de aanwezigheid van dramaturgisch bewustzijn bij de improvisatie-acteur. Dit dramaturgisch bewustzijn – een concept dat voortkomt uit opvattingen over dramaturgie– zet de improvisatie-acteur in om zijn ideeën wat betreft zijn uit te voeren handelingen in de compositie tegen elkaar af te wegen. Het dramaturgisch bewustzijn omvat vergelijkbare werkzaamheden met de werkzaamheden van een dramaturg, bestaande uit een kritisch reflectieve houding en de mogelijkheid om de blik van de toeschouwer in te nemen om zo te bepalen of de interpretatie door de toeschouwer overeenkomt met de beoogde interpretatie van de maker. Daarbij komt voor de improvisatie-acteur nog, hij staat immers op de vloer, dat hij zich bewust moet zijn van zichzelf, zijn verhouding tot het personage en de blik van de toeschouwer moet accepteren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent0
dc.format.mimetypeapplication/x-empty
dc.language.isonl
dc.titleImprove in Improv
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDramaturgie; Dramaturgisch bewustzijn; Dramaturg; Improvisatietheater/toneel; Improvisatieacteur
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record