Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCoopmans, P.H.A.
dc.contributor.advisorBruinsma, G.
dc.contributor.authorSchaik, I.T.H. van
dc.date.accessioned2019-07-16T17:00:42Z
dc.date.available2019-07-16T17:00:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32858
dc.description.abstractDit afstudeeronderzoek gaat over het effect dat een periode zonder school en logopedische zorg heeft op de morfosyntactische taalvaardigheid van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Uit bestaande literatuur blijkt dat de zomervakantie verschillende effecten kan hebben op verschillende cognitieve vaardigheden, maar dit is voornamelijk onderzocht bij normaal ontwikkelende kinderen. In dit afstudeeronderzoek wordt er exploratief gekeken naar het verloop van morfosyntactische taalproductie- en taalbegripsscores bij veertien Nederlandse kinderen met een TOS, voor en na een periode zonder school en logopediebehandelingen. Uit de resultaten blijkt dat de groep geen algemene trend in hun ontwikkeling laat zien, en dat de kinderen op individueel niveau veel van elkaar verschillen. Vervolgonderzoek naar de ontwikkeling tijdens de zomervakantie zou zich moeten focussen op de vele invloeden die een rol zouden kunnen spelen. Ook zouden behandelplannen voor kinderen met een TOS rekening kunnen houden met invloedrijke factoren tijdens de zomervakantie, om zo tijdens deze periode de talige vooruitgang te versterken en de talige achteruitgang te beperken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent493705
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van de zomervakantie bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS)
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuTaalwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record