dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Ham, L.J. | |
dc.contributor.author | Aalderink, R.J. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-02T17:01:14Z | |
dc.date.available | 2018-10-02T17:01:14Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32855 | |
dc.description.abstract | In deze bachelorscriptie onderzocht ik de representatie van personage Judith Odoorn uit Een goed huwelijk (1918), geschreven door Kees van Bruggen. De vraag die in deze scriptie gesteld wordt, is hoe het personage van Judith in verband gebracht kan worden met de ongelijke machtsstructuur van Nederland als blanke machthebber over het gekolonialiseerde Indië. Het onderwerp bevindt zich op het grensvlak tussen gender en postkolonialisme. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 463127 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een exoot met een superieuren glimlach. De representatie van Judith Odoorn in 'Een goed huwelijk' | |
dc.type.content | Pre-master Project | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Een goed huwelijk, Kees van Bruggen, gender, postkolonialisme | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur | |