Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan der Hoeven, R.
dc.contributor.authorKoertshuis, M.J.
dc.date.accessioned2019-06-25T17:00:59Z
dc.date.available2019-06-25T17:00:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32746
dc.description.abstractDe vraag die centraal staat in dit onderzoek is of er door fotografie critici, recensenten en het westerse publiek, te snel gezocht wordt naar een christelijk motief in fotografie, waar deze niet aanwezig is. Deze vraag wordt beantwoord aan de hand van een analyse van prijswinnende fotoseries uit westerse en niet-westerse landen. De resultaten uit deze analyse worden getoetst aan de bestaande theorie voor christelijke iconografie in fotografie. De hypothese is dat christelijke motieven te snel als christelijk worden geïnterpreteerd wanneer dit niet het geval is. De hypothese wordt bewezen wanneer iconografische thema’s die doorgaans ‘christelijk’ worden genoemd in dezelfde mate zichtbaar zijn bij de CHIPP fotoprijs als de Pulitzer Prize. De opbrengst van dit onderzoek draagt verder bij aan het inzicht in de werking en functie van iconografie binnen het medium van fotografie en de invloed ervan op het publiek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1821579
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleChristelijke Iconografie in Fotografie - westerse en niet-westerse fotoseries
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfotografie, iconografie, christendom, Pulitzer Prize, fotoseries
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record