Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDominik, A.
dc.contributor.authorVerheul, L.H.
dc.contributor.authorWilbrink, J.J.
dc.date.accessioned2019-05-20T17:00:42Z
dc.date.available2019-05-20T17:00:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32654
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek was het verband tussen achtergrondvariabelen (opleidingsniveau moeder en thuistaal) en de receptieve woordenschat van peuters te onderzoeken. Er is onderzoek gedaan bij 85 peuters, waarbij de WoordenschatLex is afgenomen en de ouders hebben een achtergrondvragenlijst ingevuld. Er is geen relatie gevonden tussen achtergrondvariabelen (opleidingsniveau van de moeder en thuistaal) en de receptieve woordenschat van de peuters. Er is geen significant verschil tussen receptieve woordenschat van peuters van moeders met verschillende opleidingsniveaus. Ook is er geen significant verschil tussen de receptieve woordenschat van peuters met verschillende thuistalen. Meer onderzoek naar de samenhang tussen achtergrondvariabelen en de receptieve woordenschat is gewenst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent224387
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAchtergrondvariabelen en receptieve woordenschat peuters
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsReceptieve woordenschat, opleidingsniveau moeder, thuistaal, peuters
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record