Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWijnen, F.N.K.
dc.contributor.advisorBruinsma, G.
dc.contributor.authorJung, J.C.M.
dc.date.accessioned2019-04-29T17:00:47Z
dc.date.available2019-04-29T17:00:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32588
dc.description.abstractKinderen met een Taalontwikkelingsstoornis (TOS) worden internationaal in vele taalwetenschappelijke en logopedische onderzoeken bestudeerd op hun afwijkende talige ontwikkeling. Ondanks de aanzienlijke hoeveelheid onderzoek is het voor logopedisten en andere therapeuten momenteel nog steeds lastig om te bepalen wat de meest effectieve behandelmethode is voor deze groep kinderen. In deze scriptie, die in dienst van een lopend onderzoek is geschreven, wordt de communicatieve taaltherapie (CT) onderzocht. Dit is gedaan in de vorm van een dubbele casestudy, waarbij één kind behandeld werd volgens een vast protocol van de CT en de andere reguliere logopedie ontving. Uit de resultaten van deze kinderen op verschillende testonderdelen is gebleken dat de CT geen significant grotere verbetering opleverde ten opzichte van de reguliere logopedie. Hiervoor worden er in deze scriptie meerdere mogelijke verklaringen gegeven en er worden kanttekeningen gemaakt bij dit onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent593624
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat is de effectiviteit van de communicatieve taaltherapie?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTOS; communicatieve taaltherapie;
dc.subject.courseuuTaalwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record