dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Koster, B. | |
dc.contributor.author | Vlecken, E.M.J. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-01T17:01:34Z | |
dc.date.available | 2018-10-01T17:01:34Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32077 | |
dc.description.abstract | Ik wil mijn lessen optimaliseren door een oplossing te vinden voor leerlingen die klaar zijn met de aangeboden lesstof en die onrust veroorzaken. Vanuit mijn school werd mij gevraagd om onderzoek te doen naar differentiëren. Differentiëren is het rekening houden met de verschillen tussen leerlingen op diverse gebieden, in dit onderzoek ligt de focus op het verschil in tempo. De combinatie van mijn eigen vraag en de vraag vanuit school leverde mijn onderzoeksvraag op: kan differentiëren een positief effect hebben op de werksfeer? Het onderzoek is vooral kwantitatief en voor de gegevens heb ik enquêtes, interviews en observatieschema’s gebruikt. De respondenten waren mijn collega’s en leerlingen. Daarnaast heb ik differentiatiemateriaal ontworpen. De belangrijkste resultaten waren de kwantitatieve gegevens van mijn observatie. Met die gegevens toon ik aan dat het aanbieden van differentiatiemateriaal een positief effect heeft op de werksfeer en er voor zorgt dat er meer ruimte is om individuele leerlingen te helpen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 234932 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Differentiëren moet je leren! Praktijk gericht onderzoek naar de samenhang tussen differentiëren en werksfeer | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans | |