Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, B.
dc.contributor.authorVlecken, E.M.J.
dc.date.accessioned2018-10-01T17:01:34Z
dc.date.available2018-10-01T17:01:34Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32077
dc.description.abstractIk wil mijn lessen optimaliseren door een oplossing te vinden voor leerlingen die klaar zijn met de aangeboden lesstof en die onrust veroorzaken. Vanuit mijn school werd mij gevraagd om onderzoek te doen naar differentiëren. Differentiëren is het rekening houden met de verschillen tussen leerlingen op diverse gebieden, in dit onderzoek ligt de focus op het verschil in tempo. De combinatie van mijn eigen vraag en de vraag vanuit school leverde mijn onderzoeksvraag op: kan differentiëren een positief effect hebben op de werksfeer? Het onderzoek is vooral kwantitatief en voor de gegevens heb ik enquêtes, interviews en observatieschema’s gebruikt. De respondenten waren mijn collega’s en leerlingen. Daarnaast heb ik differentiatiemateriaal ontworpen. De belangrijkste resultaten waren de kwantitatieve gegevens van mijn observatie. Met die gegevens toon ik aan dat het aanbieden van differentiatiemateriaal een positief effect heeft op de werksfeer en er voor zorgt dat er meer ruimte is om individuele leerlingen te helpen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent234932
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDifferentiëren moet je leren! Praktijk gericht onderzoek naar de samenhang tussen differentiëren en werksfeer
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record