Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRentrop, J.
dc.contributor.authorJong, H. de
dc.date.accessioned2018-10-01T17:01:34Z
dc.date.available2018-10-01T17:01:34Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32055
dc.description.abstractHet tweetalig onderwijs (TTO) in Nederland is al geruime tijd “hot”. Veel vakken, waaronder Aardrijkskunde, worden inmiddels aangeboden in de Engelse taal. Wat kun je als docent doen, om te voorkomen dat de leerlingen tijdens de Geography lessons toch nog even snel iets in hun moedertaal, het Nederlands, zeggen? Hoe stimuleer je ze om toch ècht zo veel mogelijk Engels te spreken? Dit PGO richt zich op de volgende onderzoeksvraag: “Welke werkvormen bevorderen de interactie in het Engels tussen TTO-leerlingen onderling, en met de docent, tijdens het vak Aardrijkskunde?”. En is er onderzocht “Welke taken, instructies, en feedbackmanieren de aardrijkskunde docent hanteert om het (mondelinge) gebruik van Engels te faciliteren”. De uitkomsten zijn vaak verrassend, soms juist heel logisch en in de lijn der verwachting. Hoe dan ook: dit onderzoek heeft geresulteerd in een rijke set aan praktische tips en werkvormen, even kleurrijk als de wereld zelf, en zeer goed van toepassing tijdens het wereldvak Aardrijkskunde!
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1919810
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEngels spreken doe je zó, bij Geo in het TTO.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTTO, Geography, CLIL, Aardrijkskunde, taken, instructies, feedbackmanieren, docent, mondeling, tips, werkvormen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record