Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.advisorLonden, M. van
dc.contributor.authorMoen, J.P.
dc.date.accessioned2019-01-31T18:00:36Z
dc.date.available2019-01-31T18:00:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31767
dc.description.abstractAchtergrond. Vroegsignalering bij zeer jonge kinderen is zowel moeilijk als zeer van belang voor hun kansen op latere leeftijd. De preventieve methodiek Integrale Vroeghulp (IVH) biedt integrale diagnostiek en advisering om zo vroeg mogelijk de juiste ondersteuning te kunnen starten. Doel. De nieuwe jeugdwet heeft gezorgd voor veranderingen in de zorg voor het jonge kind, deze zijn duidelijk merkbaar voor IVH. De huidige studie onderzoekt de ervaringen van ouders met de huidige organisatie en uitvoering. Meer inzicht hierin kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling van deze methodiek. Methoden. Door middel van semi-gestructureerde interviews heeft een kwalitatief onderzoek plaatsgevonden. Elf open interviews met ouders zijn afgenomen. Resultaten. Het blijkt dat de aspecten vroegsignalering, ouderbetrokkenheid, langdurige trajectbegeleiding en de kwaliteit van de uitvoering belangrijk zijn voor de ervaringen van ouders. Discussie. Vanuit het inzicht welke aspecten van belang zijn voor de ervaringen van ouders, zijn implicaties voor verbeteringen aan het NCJ gegeven. Deze betreffen onder meer de eerste en belangrijkste stap, namelijk het onder de aandacht brengen juiste informatie over de methodiek bij de doorverwijzende partijen om de vroegsignalering te verbeteren. Verder onderzoek naar de bekendheid van IVH is nodig.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent300534
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOuders tijdig en integraal geholpen?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsoutcome onderzoek, vroegsignalering, integrale en effectieve samenwerking, multidisciplinaire diagnostiek en advisering, preventieve methodiek
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record