Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuithof, H.
dc.contributor.authorSimonsz, C.
dc.date.accessioned2009-09-01T17:01:24Z
dc.date.available2009-09-01
dc.date.available2009-09-01T17:01:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3171
dc.description.abstractIn het kader van mijn Praktijk Gericht Onderzoek heb ik lesmateriaal ontwikkeld over de zeventiende-eeuwse regent Joan Huydecoper. Het lesmateriaal is bestemd voor eindexamenleerlingen havo/vwo. In het onderzoek staat de vraag centraal of het lesmateriaal een bijdrage levert aan dat leerlingen rekening houden met standplaatsgebondenheid als zij een oordeel vormen over het verleden. In het artikel wordt het begrip standplaatsgebondenheid theoretisch verdiept en komen de resultaten van het onderzoek naar voren. In het artikel staan niet alleen aanbevelingen voor het gebruik van het lesmateriaal over Huydecoper, maar ook tips hoe geschiedenisdocenten standplaatsgebondenheid in het algemeen in de les vorm kunnen geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent143983 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHuydecoper onder de loep, standplaatsgebondenheid in de lespraktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHuydecoper, standplaatsgebondenheid
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record