dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuithof, H. | |
dc.contributor.author | Simonsz, C. | |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T17:01:24Z | |
dc.date.available | 2009-09-01 | |
dc.date.available | 2009-09-01T17:01:24Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3171 | |
dc.description.abstract | In het kader van mijn Praktijk Gericht Onderzoek heb ik lesmateriaal ontwikkeld over de zeventiende-eeuwse regent Joan Huydecoper. Het lesmateriaal is bestemd voor eindexamenleerlingen havo/vwo. In het onderzoek staat de vraag centraal of het lesmateriaal een bijdrage levert aan dat leerlingen rekening houden met standplaatsgebondenheid als zij een oordeel vormen over het verleden. In het artikel wordt het begrip standplaatsgebondenheid theoretisch verdiept en komen de resultaten van het onderzoek naar voren. In het artikel staan niet alleen aanbevelingen voor het gebruik van het lesmateriaal over Huydecoper, maar ook tips hoe geschiedenisdocenten standplaatsgebondenheid in het algemeen in de les vorm kunnen geven. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 143983 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Huydecoper onder de loep, standplaatsgebondenheid in de lespraktijk | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Huydecoper, standplaatsgebondenheid | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |