Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeurs, R.H.
dc.contributor.authorVerburg, N.A.
dc.date.accessioned2018-12-17T18:00:37Z
dc.date.available2018-12-17T18:00:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31510
dc.description.abstractEr is sprake van een groeiend onderzoeksveld naar het fenomeen van infotainment. Infotainment is een term voor het genre dat zich tussen informatie en entertainment situeert. Steeds minder jongeren kijken naar traditionele media en steeds meer laten zich via infotainment programma’s onderwijzen. Het online YouTube programma Polertiek van BNNVARA-presentator Tim Hofman is een van de voorbeelden van zo’n programma, maar dan op het internet. In dit onderzoek heb ik via een retorische analyse onderzocht hoe Polertiek een beeld van de Nederlandse politiek construeert. Allereerst distantieert het programma zich van de traditionele media, voedt de bubbel van politiek waar Blumler voor waakt, maar plaatst ze tegelijkertijd ook, vanuit Den Haag, in een jeugdig jasje. Tot slot reflecteer ik op het gebruik van de term infotainment en concludeer ik dat de term eigenlijk tenietdoet aan de informatiewaarde van de serie Polertiek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2144892
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titlePolertiek; Een retorische analyse naar het perspectief van Polertiek op de Nederlandse politiek.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsInfotainment, Retorica, Polertiek, Politieke communicatie.
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record