Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFriso-van den Bos, I.
dc.contributor.authorBisseling, M.A.
dc.date.accessioned2018-09-18T17:00:41Z
dc.date.available2018-09-18T17:00:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31329
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar het effect van twaalf dyslexiebehandelingen op het vaststellen van dyslexie bij kinderen in de leeftijd van 7 t/m 11 jaar. Er is daarbij onderscheid gemaakt tussen twee leeftijdsgroepen: kinderen van zeven en acht jaar en kinderen van negen tot en met elf jaar. De participanten voltooiden twaalf dyslexiebehandelingen. Voor en na de behandeling werden hun lees- en spellingsvaardigheden getest. Uit de analyses blijkt dat er significante resultaten werden gevonden. De oudere kinderen scoorden hoger voor en na de behandeling. De groei van de lees- en spellingsvaardigheden was voor de twee leeftijdsgroepen gelijk. Tevens zijn er geen voorspellende variabelen van invloed op het verkrijgen van een dyslexieverklaring. Ten slotte kan geconcludeerd worden dat de twaalf behandelingen een positief effect had op de lees- en spellingsvaardigheden, waardoor het kind niet altijd meer voldeed aan de voorwaarden om dyslexie vast te stellen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent331547
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van dyslexiebehandelingen op het verkrijgen van een verklaring
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDyslexie; dyslexiebehandeling; lezen; spellen; dyslexie verklaring; basisschool
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record