dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van der Kraats, René | |
dc.contributor.advisor | Overman, Michelle | |
dc.contributor.author | Voolstra, K. | |
dc.contributor.author | Orczykowski, L. | |
dc.date.accessioned | 2009-08-28T17:00:09Z | |
dc.date.available | 2009-08-28 | |
dc.date.available | 2009-08-28T17:00:09Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3126 | |
dc.description.abstract | “De leerlingen van nu zijn toch al lang niet meer zo slim als die van vijftien jaar geleden!” “Op een examen uit de jaren ‘90 zouden ze toch allemaal zakken!” “Schrikbarend, de leesvaardigheid van de huidige leerlingen vergeleken met 20 jaar geleden...” In de docentenkamer en wandelgangen hoor je vaak dergelijke geluiden – waar je ook bent: Utrecht, Zwolle of Lelystad. In ons PGO proberen wij te achterhalen of het werkelijk zo slecht gesteld is met de leesvaardigheid van de leerlingen van tegenwoordig: zouden wij ook het ‘enorm grote verschil’ tussen vroeger en nu constateren dat veel docenten blijkbaar ervaren? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 255801 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De vermeende teloorgang van het niveau van de CE’s moderne vreemde talen onder de loep -
Hoe is het gesteld met de leesvaardigheid van onze examenkandidaten Duits en Engels? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | niveau, eindexamen, Duits, Engels, 2008, 1993, eindexamenleerlingen, leesvaardigheid, daling, mvt, | |
dc.subject.courseuu | Engelse taal en cultuur: educatie en communicatie | |