Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan der Kraats, René
dc.contributor.advisorOverman, Michelle
dc.contributor.authorVoolstra, K.
dc.contributor.authorOrczykowski, L.
dc.date.accessioned2009-08-28T17:00:09Z
dc.date.available2009-08-28
dc.date.available2009-08-28T17:00:09Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3126
dc.description.abstract“De leerlingen van nu zijn toch al lang niet meer zo slim als die van vijftien jaar geleden!” “Op een examen uit de jaren ‘90 zouden ze toch allemaal zakken!” “Schrikbarend, de leesvaardigheid van de huidige leerlingen vergeleken met 20 jaar geleden...” In de docentenkamer en wandelgangen hoor je vaak dergelijke geluiden – waar je ook bent: Utrecht, Zwolle of Lelystad. In ons PGO proberen wij te achterhalen of het werkelijk zo slecht gesteld is met de leesvaardigheid van de leerlingen van tegenwoordig: zouden wij ook het ‘enorm grote verschil’ tussen vroeger en nu constateren dat veel docenten blijkbaar ervaren?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent255801 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe vermeende teloorgang van het niveau van de CE’s moderne vreemde talen onder de loep - Hoe is het gesteld met de leesvaardigheid van onze examenkandidaten Duits en Engels?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsniveau, eindexamen, Duits, Engels, 2008, 1993, eindexamenleerlingen, leesvaardigheid, daling, mvt,
dc.subject.courseuuEngelse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record