Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVossen, H.
dc.contributor.authorDost, I.M.
dc.date.accessioned2018-09-06T17:00:41Z
dc.date.available2018-09-06T17:00:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31157
dc.description.abstractIn dit onderzoek werd de relatie tussen het mediagebruik van ouders, de media-attitudes van ouders, het geslacht van het kind en het toepassen van ouderlijke mediasturingsstrategieën onderzocht. Deze relatie werd onderzocht voor verschillende mediabronnen (TV, games en sociale media). Ouders van adolescenten tussen de 12 en 17 jaar (n = 638) hebben een vragenlijst ingevuld over hun eigen mediagebruik, media-attitudes en over welke mediasturingsstrategieën ze toepassen. Uit de resultaten bleek dat het toepassen van ouderlijke mediasturingsstrategieën inderdaad gerelateerd waren aan het mediagebruik van ouders, de media-attitudes van ouders en het geslacht van het kind. Dit onderzoek is een belangrijke stap in het identificeren van factoren die gerelateerd zijn aan het toepassen van mediasturingsstrategieën. Met deze kennis kunnen ouders gepast geïnformeerd worden met als doel het mediagebruik van hun kinderen te optimaliseren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent184079
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relatie tussen het mediagebruik van ouders, de media-attitudes van ouders en ouderlijke mediasturing
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmedia-attitudes; mediagebruik; geslacht; ouderlijke mediasturingsstrategieën; adolescenten; TV; games; sociale media
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record