dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jacobs, Erik | |
dc.contributor.author | Schoevaars, C.M. | |
dc.date.accessioned | 2018-09-05T17:01:24Z | |
dc.date.available | 2018-09-05T17:01:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31106 | |
dc.description.abstract | De populariteit van koning Lodewijk Napoleon (1778-1846) wordt vaak over het hoofd gezien. Terwijl deze cruciaal was voor de legitimiteit van zijn bewind. Er wordt in dit werkstuk vastgesteld dat het frame van vaderkoning dat opkwam na de buskruitramp grotendeels voor deze populariteit verantwoordelijk was. Er wordt onderzocht in hoeverre Lodewijk hier een sturende rol in speelde. Er worden geen aanwijzingen gevonden dat Lodewijk de framing direct aanstuurde. Wel wordt er beargumenteerd dat Lodewijks oprechte emotie en controle over de media een goede voedingsbodem waren voor de verspreiding van het frame. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 388091 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wie Framede Lodewijk Napoleon? (Who Framed Louis Napoleon?) | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Lodewijk Napoleon, Franse tijd, framing, beeldvorming | |
dc.subject.courseuu | Liberal Arts and Sciences | |