Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, J.M.
dc.contributor.authorOegema, M.
dc.date.accessioned2018-09-04T17:01:10Z
dc.date.available2018-09-04T17:01:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30954
dc.description.abstractIn dit onderzoek is door middel van een contrastieve analyse onderzocht in hoeverre het Fries met de segmentele en suprasegmentele fonetische kenmerken van het Engels overeenkomt. Verder is in dit onderzoek onderzocht hoe in het communicatief moderne-vreemdetalenonderwijs binnen de mondelinge vaardigheden luisteren en spreken door middel van taal- en communicatiefgerichte oefeningen gebruik kan worden gemaakt van deze segmentele en suprasegmentele fonetische overeenkomsten tussen het Engels en het Fries voor het leren van de Engelse uitspraak. Het doel van dit onderzoek was om aan te tonen dat het Fries op fonetisch niveau overeenkomsten met het Engels deelt en dat in het communicatief modernevreemdetalenonderwijs door middel van taal- en communicatiefgerichte oefeningen gebruik kan worden gemaakt van deze overeenkomsten tussen het Fries en het Engels bij de verwerving van de Engelse taal binnen de mondelinge vaardigheden luisteren en spreken. Uit de resultaten komt naar voren dat het Fries zowel op segmenteel als suprasegmenteel fonetisch niveau kenmerken deelt met het Engels. Aan de hand van deze segmentele en suprasegmentele fonetische overeenkomsten tussen het Fries en het Engels zijn in dit onderzoek taal/ en communicatiefgerichte oefeningen ontworpen voor het gebruik van deze overeenkomsten bij de verwerving van de Engelse uitspraak binnen de mondelinge vaardigheden luisteren en spreken in het communicatief modernevreemdetalenonderwijs bij het vak Engels. In dit onderzoek lijkt daarmee te worden bevestigd dat door middel van taal- en communicatiefgerichte oefeningen gebruikt kan worden gemaakt van de overeenkomsten tussen het Fries en het Engels bij de verwerving van de Engelse taal binnen de mondelinge vaardigheden luisteren en spreken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent686104
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet gebruik van de overeenkomsten tussen de Friese en Engelse uitspraak in het Engelse uitspraakonderwijs Een onderzoek naar het gebruik van de Friese taal in het Engelse uitspraakonderwijs door middel van de overeenkomstige segmentele en suprasegmentele fonetische kenmerken met het Engels aan de hand van taal- en communicatiefgerichte oefeningen binnen de mondelinge vaardigheden luisteren en spreken in het communicatief modernevreemdetalenonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuMeertaligheid en taalverwerving


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record