Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKroesbergen, E.H.
dc.contributor.authorGiesen, A.C.J.
dc.date.accessioned2009-08-25T17:00:38Z
dc.date.available2009-08-25
dc.date.available2009-08-25T17:00:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3087
dc.description.abstractEr zijn verschillende factoren die meespelen bij de ontwikkeling van getalbegrip bij jonge kinderen. Kindfactoren, zoals cognitieve capaciteiten, en omgevingsfactoren, zoals sociaal economische status en opleiding van ouders kunnen van invloed zijn op deze ontwikkeling. In dit artikel wordt ingegaan op de rol van thuisactiviteiten op de ontwikkeling van getalbegrip. Dit wordt toegelicht aan de hand van een studie waarin de relatie tussen deze aspecten is onderzocht bij in totaal 74 driejarige kinderen. De belangrijkste bevindingen zijn dat er een matige samenhang is gevonden tussen de analoge en verbale code en dat peuters een logaritmische representatie van de getallenlijn ontwikkelen, al zijn de gemiddelde scores laag. De meest opvallende bevinding is dat er geen samenhang is gevonden tussen activiteiten die thuis plaats vinden en de ontwikkeling van getalbegrip bij peuters.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent70173 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van thuisactiviteiten op het getalbegrip van peuters
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGetalbegrip
dc.subject.keywordsthuisactiviteiten
dc.subject.keywordspeuters
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record