Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKroesbergen, E.
dc.contributor.authorBoot, F.
dc.date.accessioned2009-08-24T17:00:56Z
dc.date.available2009-08-24
dc.date.available2009-08-24T17:00:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3078
dc.description.abstractUit verschillende onderzoeken is naar voren gekomen dat de motorische ontwikkeling van kinderen een bepalende factor is voor de cognitieve ontwikkeling. In dit onderzoek is gekeken naar specifieke motorische mijlpalen (rollen, tijgeren en kruipen) van kinderen in de leeftijd van 9 maanden en de mate waarin zij exploreren en objectpermanentie laten zien. Het onderzoek is gericht op het verschil tussen kinderen die kunnen kruipen en kinderen die alleen kunnen rollen of tijgeren, met betrekking tot zowel exploratie als objectpermanentie. Daarnaast is gekeken of kinderen die veel exploreren een betere objectpermanentie hebben dan kinderen die weinig exploreren. Er zijn echter geen significante verschillen gevonden tussen de kinderen die konden kruipen en de kinderen die alleen konden rollen of tijgeren met betrekking tot exploratie en objectpermanentie. Ook zijn er geen significante verschillen gevonden in objectpermanentie tussen kinderen die veel of weinig exploreren. De beperkingen van het onderzoek en aanbevelingen voor vervolgonderzoek worden nader besproken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent70248 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVoortbewegen en objectpermanentie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMotorische ontwikkeling
dc.subject.keywordsobjectpermanentie
dc.subject.keywordsexploratie
dc.subject.keywordskruipen
dc.subject.keywordsrollen
dc.subject.keywordstijgeren.
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record