dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hoogenboom, Annemieke | |
dc.contributor.author | Groot, B. | |
dc.date.accessioned | 2009-08-24T17:00:13Z | |
dc.date.available | 2009-08-24 | |
dc.date.available | 2009-08-24T17:00:13Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3070 | |
dc.description.abstract | Aan de hand van de formele theorie, ontstaan eind negentiende eeuw, wordt de zeventiende-eeuwse Hollandse landschapschilderkunst behandeld.
De visies van kunsthistorici Willem Vogelsang, Johanna de Jongh en Wilhelm Martin worden uitgewerkt en vergeleken. Ook de invloed die de formalist Heinrich Wolfflin op bovengenoemde kunsthistorici heeft gehad is beschreven. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 13345626 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Hollandse landschappen in de Gouden Eeuw. Een formele analyse | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Formalisme, Gouden Eeuw, landschapschilderkunst, Heinrich Wolfflin, Willem Vogelsang, Johanna de Jongh, Wilhelm Martin | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |