Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOlden, H.
dc.contributor.authorGroen, J.G.
dc.date.accessioned2015-11-26T18:00:40Z
dc.date.available2015-11-26T18:00:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30578
dc.description.abstractDe winkelleegstand in Nederlandse binnensteden neemt door toedoen van diverse factoren gestaag toe. In de literatuur en de media wordt veel onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaken voor deze toenemende leegstand. Aan de hand van kwantitatieve analyse in de 52 grootste Nederlandse binnensteden is onderzoek gedaan naar de invloed van een groot aantal variabelen die volgen uit de literatuur op leegstand. Enkele factoren die significant van invloed zijn op winkelleegstand in Nederlandse binnensteden zijn vergrijzing, werkloosheid, het aandeel mode/luxe winkels en de aanwezigheid van een historische kern.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3721758
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWinkelleegstand in Nederlandse binnensteden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleegstand, vastgoed, winkels, binnensteden, binnenstad, winkelleegstand, winkelvastgoed, kwantitatief, factoren
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record