dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Floris, Van den Eijnde | |
dc.contributor.author | Maraite, F.M. | |
dc.date.accessioned | 2018-08-24T17:00:56Z | |
dc.date.available | 2018-08-24T17:00:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30557 | |
dc.description.abstract | Na de dood van Alexander de Grote moesten de nieuwe heersers, de diadochen (‘opvolgers’), hun machtspositie in de hellenistische koninkrijken verdedigen en consolideren. Dit onderzoek gaat dan ook in op de vraag: ‘Op welke wijze consolideerde de GrieksMacedonische heerser Ptolemaeus I Soter zijn macht met behulp van visuele media in het Egyptische diadochenrijk na het overlijden van Alexander de Grote?’ Dit onderzoek analyseert de wijze waarop Ptolemaeus I Soter zijn politieke doelstelling tot uiting bracht in de visuele media aan de hand van drie materiële bronnen, namelijk munten, tempelbouw en -inscripties en beeldhouwkunst. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1489863 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De imagopolitiek van Ptolemaeus I Soter | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Alexander de Grote; hellenisme; diadochen | |
dc.subject.courseuu | Geschiedenis | |