Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLonden-Barentsen, M. van
dc.contributor.advisorSlot, P.
dc.contributor.authorWestenenk, J.E.
dc.date.accessioned2018-08-17T17:01:08Z
dc.date.available2018-08-17T17:01:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30428
dc.description.abstractDe gezondheidszorg van Syrische nieuwkomers in Nederland wordt voor de jeugd gemonitord door de Jeugdgezondheidszorg (JGZ). Omdat deze doelgroep complexere zorgbehoeften hebben, is het een uitdaging om kwaliteit van zorg te waarborgen. Huidig onderzoek bevat een explorerend en kwalitatief onderzoek naar welke barrières en kansen Syrische ouders en JGZ-professionals ervaren tijdens het eerste contactmoment en hoe tevredenheid gemeten kan worden. Resultaten laten zien dat een combinatie van (1) de kennis van het systeem, (2) de taalbarrière, (3) de tijd en (4) het winnen van vertrouwen een barrière vormen. Inhoudelijke voorzieningen en culturele competentie van professionals een kans bieden om de barrières aan te pakken. Daarnaast is een impliciete vorm van het meten van tevredenheid op microniveau een doeltreffende methode om tevredenheid te meten. Dit leidt tot een betere aansluiting op zorgbehoefte van Syrische gezinnen en uiteindelijk gezondere kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent290147
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEerste contactmoment JGZ voor Syrische nieuwkomers. Van barrières naar kansen en het meten van tevredenheid van Syrische ouders omtrent JGZ
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJeugdgezondheidszorg, Syrische gezinnen, barrières, kansen, tevredenheid
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record