Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHorjus, B.
dc.contributor.authorSchepers, E.J.
dc.date.accessioned2018-08-17T17:01:05Z
dc.date.available2018-08-17T17:01:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30423
dc.description.abstractIn de huidige Nederlandse samenleving is sprake van een zekere mate van segregatie naar etniciteit en inkomen, zo ook in het onderwijs. Twee basisscholen voeren een uitwisselingsproject uit, zodat groepen leerlingen van de verschillende scholen elkaar ontmoeten en begrip en interesse voor elkaar te ontwikkelen. De scholen wensten een bijdrage van ouders in het project, maar deze was tot dusver beperkt. Daarom is onderzoek gedaan naar een passende bijdrage van ouders in de doelrealisatie van het uitwisselingsproject. Het onderzoek toont aan dat ouders het project belangrijk vinden, maar de belangen van ouders uit beide wijken verschillen lichtelijk. Daarnaast hebben ouders behoefte aan betere informatie over de projectdoelen. Deze en andere bevindingen hebben geleid tot aanbevelingen voor een passende bijdrage van ouders in de doelrealisatie van het uitwisselingsproject.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent304068
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOntmoeten doe je Samen: De Bijdrage van Ouders in een Uitwisselingsproject tussen Twee Basisscholen in Gesegregeerde Wijken
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDesegregatie; ouder-kind-overeenkomsten; intergroup attitude; intergroup contact van ouders
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record