dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Horjus, B. | |
dc.contributor.author | Schepers, E.J. | |
dc.date.accessioned | 2018-08-17T17:01:05Z | |
dc.date.available | 2018-08-17T17:01:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30423 | |
dc.description.abstract | In de huidige Nederlandse samenleving is sprake van een zekere mate van segregatie naar etniciteit en inkomen, zo ook in het onderwijs. Twee basisscholen voeren een uitwisselingsproject uit, zodat groepen leerlingen van de verschillende scholen elkaar ontmoeten en begrip en interesse voor elkaar te ontwikkelen. De scholen wensten een bijdrage van ouders in het project, maar deze was tot dusver beperkt. Daarom is onderzoek gedaan naar een passende bijdrage van ouders in de doelrealisatie van het uitwisselingsproject. Het onderzoek toont aan dat ouders het project belangrijk vinden, maar de belangen van ouders uit beide wijken verschillen lichtelijk. Daarnaast hebben ouders behoefte aan betere informatie over de projectdoelen. Deze en andere bevindingen hebben geleid tot aanbevelingen voor een passende bijdrage van ouders in de doelrealisatie van het uitwisselingsproject. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 304068 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Ontmoeten doe je Samen: De Bijdrage van Ouders in een Uitwisselingsproject tussen Twee Basisscholen in Gesegregeerde Wijken | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Desegregatie; ouder-kind-overeenkomsten; intergroup attitude; intergroup contact van ouders | |
dc.subject.courseuu | Youth, Education and Society | |