dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Zonnenberg, N.S.J.F. | |
dc.contributor.author | Fijen, C.C. | |
dc.date.accessioned | 2018-08-14T17:00:49Z | |
dc.date.available | 2018-08-14T17:00:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30364 | |
dc.description.abstract | Het onderwerp dat in deze scriptie centraal staat is de relatie tussen boekomslag en de inhoud van het verhaal bij Italo Calvino’s trilogie Onze voorouders, bestaande uit de verhalen De gespleten burggraaf, De baron in de bomen en De ridder die niet bestond. De vraag die daarbij centraal staat is hoe de werken van Pablo Picasso op boekomslagen van De gespleten burggraaf, De baron in de bomen, De ridder die niet bestond en Onze voorouders zich tot de inhoud van het verhaal verhouden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 12952645 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Calvino en Picasso.
De relatie tussen schrijver Italo Calvino en kunstenaar Pablo Picasso onderzocht aan de hand van de boekomslagen van de trilogie Onze voorouders. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Italo Calvino, Pablo Picasso, Onze Voorouders, boekomslagen | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |