Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJong, J. de
dc.contributor.authorWinckel, J.M.M. van de
dc.date.accessioned2018-08-08T17:01:25Z
dc.date.available2018-08-08T17:01:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30297
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt onderzocht wat de toegevoegde waarde kan zijn van kinderfilosofie binnen het huidige basisonderwijs. Hierbij wordt uitgelegd wat kinderfilosofie is, waarom het een zinvolle filosofische pedagogie is en dat kinderfilosofie waardevoller is dan alle positieve cognitieve, sociale en emotionele effecten die nu te veel op de voorgrond worden gebracht. Wanneer er meer gefocust zou worden op de filosofische waarde van kinderfilosofie, zou dit grote gevolgen kunnen hebben voor de unieke ontwikkeling van ieder mens en zijn of haar plaats in de maatschappij.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1090644
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe toegevoegde waarde van kinderfilosofie binnen het huidige basisonderwijs
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskinderfilosofie, filosoferen met kinderen, filosofie, basisonderwijs, ontwikkeling, maatschappij, pedagogie
dc.subject.courseuuFilosofie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record